Pouze osvědčený a kvalitní sortiment
Doprava nad 4 000 Kč bez DPH zdarma
Poradenství k produktům pro zákazníky

Viridikid Vitamin D Drops 400IU 30 ml

249,00 Kč

Dostupnost: Skladem

Vitamín D v tekuté formě s kapátkem. Vitamín D3 (cholekalciferol) pochází z rýžových otrub. Je obohacený o přírodní pomerančový olej, díky kterému dobře chutná. Denní dávka z kapátka obsahuje cca 400 IU, 10 mcg vitamínu D3 (200% DDD). Produkt je vhodný pro vegany. Po otevření spotřebujte do 6 měsíců.
Doporučujeme
Produkt, se kterým
máme výbornou
osobní zkušenost

Více informací

Jak je to se vstřebáváním vitamínu D

Při konstatním dávkování vitamínu D3 potřebujete přibližně 3 měsíce nepřetržitého dávkování, abyste dosáhli zvýšení a ustálení hodnoty v krvi. Optimální hodnota je stanovena v rozpětí 30-80 mcg/l.

Názory na optimální hodnoty se liší v průměru je uváděno 40-60 mcg/litr (40-60 ng/ml).

Institute of Medicine (IOM) v roce 2010 zvýšil horní limit denní dávky na 4000 IU pro dospělé nad 19 let. Pro děti stanovil horní limit mezi 1000 - 3000 IU denně v závislosti na věku.

Co se týče koncentrace tak IOM stanovil 50 mcg/l jako dostačující koncentraci pro 97% populace pro normální vývoj.

Kolik potřebujeme denně?

Stránka GrassRootsHealth.net spustila jednoduchý kalkulátor, podle kterého se můžete přibližně orientovat (1 libra = 0,453 Kg):

Kalkulačka přibližného dávkování vitamínu D

Doporučujeme stanovení vitamínu D v laboratoři (cena činí 1 463 CZK bez DPH) než začnete se suplementací. Pokud máte zájem o testy přihlašte se na info@nejenleky.cz.

Příjem vitamínu D ze slunce je individuální záležitostí. Přibližně můžeme uvést, že 15-20 minutová expozice celého těla v červenci dodá cca 15 000 IU vitamínu D (lidé s tmavou pletí potřebují dvojnásobný čas).

Opalování může být pro řadu lidí značně rizikové (pro osoby, které mají světlou pleť, málo pigmentu a důsledkem je spálení.) Opalování je o správném načasování a odhadnutí možností.

Porovnání a vybraná měření - zdroj grassrootshealth.net

Graf níže ukazuje kolik času bychom potřebovali na slunci k dosažení určité hodnoty ng/ml vitamínu D, a to ještě za předpokladu, že se opalujeme správně a zdravě. V moderní době nesnadně splnitelné...

Doba na slunci

Následující graf ukazuje vztah mezi účastníky, kteří reportovali o 41% méně případů výskytu chřipky a o 15% méně případů výskytu nachlazení. Jednalo se o jedince s hodnotou vitamínu D nad 40 ng/ml v krvi. 

chripka a vitamin D

Proč pamatovat na dostatek vitamínu D?

Příliš málo vitaminu D nemusí mít žádné zjevné příznaky navenek. Přesto vitamín D (konkrétně vitamín D3) podporuje neuvěřitelnou škálu systémů a funkcí v těle:

  • Zdravé srdce
  • Dlouhověkost buněk a buněčnou tvorbu
  • Zdravou pokožku
  • Zdravou slinivku
  • Proces stárnutí
  • Spánek
  • Sluch
  • Zdravé reprodukční orgány
  • Sportovní výkony
  • Zdravý zrak
  • Zdravý cévní systém
  • Zdravé dýchání
  • Imunitu… Většina lidí se cítí v lepším zdravotním stavu během letních slunečních měsíců – udivuje vás, proč?
  • Zdravou náladu a pocit pohody
  • Váhu včetně metabolismu cukrů a tuků
  • Vlasy a vlasové folikuly
  • Silné a zdravé kosti a absorpci vápníku
  • Svaly
  • Správné trávení a vstřebávání jídla

Jak si můžete být jistí, že máte dostatek vitamínu D?

U některých skupin obyvatelstva je více než pravděpodobné, že mají nižší hladiny vitamínu D než ostatní. Ale nezapomeňte, že se odhaduje, že 85% lidí trpí jeho nedostatkem. Patříte k oněm 85% nebo třeba do jedné z těchto skupin?

Lidé s omezenou expozicí slunečnímu záření

Během dlouhých šedivých zimních měsíců budete možná muset doplnit svůj vitamín D3, pokud nemáte přístup k bezpečnému soláriu.

Nicméně, dokonce i v létě jsou mnozí z nás jako novodobí ‚jeskynní lidé‘. Většina lidí se i v letním období jen velmi málo vystavuje pobytu na slunci. Důvodem může být práce uvnitř budovy během doby vrcholného slunečního světla, aby se zabránilo horku, nebo také kulturní zvyklosti v odívání.

Dokonce i o víkendu, když je deštivo, můžete postrádat sluneční záření. Jestli je to váš případ, tak pravděpodobně nemáte dostatek vitamínu D, který potřebujete.

A věděli jste, že vaše auto, okna v domě i v kanceláři blokují většinu sluneční vlnové délky, kterou vaše pokožka potřebuje, aby mohla vyrobit vitamín D? Takže se nespoléhejte na to, že jej získáte uvnitř – nebo v autě.

Dále, pokud žijete v průmyslové oblasti se znečištěným ovzduším s vysokým obsahem síry (kyselé deště), které blokují sluneční paprsky, vaše hodnoty vitamínu D jsou pravděpodobně rovněž nízké.

Vaše holá pokožka potřebuje být každý den alespoň na 10–15 minut vystavena přímému slunečnímu světlu, aby mohla produkovat vitamín D, který potřebujete. Stejně jako okna, také bundy a dlouhé kalhoty blokují hodnotné sluneční vlnové délky.

Vitamín D

Lidé s nadváhou

Jedinci, kteří mají nadváhu, mívají často podstatně vyšší potřebu vitamínu D, protože vitamín D je rozpustný v tucích a skrytý v jejich tuku.

Těhotné ženy

Nové důkazy naznačují, že hladina vitamínu D během těhotenství může být zásadně důležitá pro vás a vaše dítě.

Starší lidé

Jste ve věku, kdy vaše pokožka ztrácí schopnost vytvářet vitamín D. Navíc mají starší lidé tendenci trávit více času doma.

Lidé tmavé pleti

Lidé s tmavší barvou pleti mají vyšší hodnotu melaninu, který blokuje UVB záření a omezuje schopnost těla produkovat vitamín D3. A co víc, vitamín D se velmi vzácně vyskytuje v potravinách a je k dispozici pouze ve velmi omezeném množství ve vejcích, játrech a tučných rybách.

Zpět na stránku s produkty!

Upozornění:
Tento produkt byl uvedený na trh jako doplněk stravy. Produkt nemá schválené léčivé účinky a nejedná se o lék a není určen jako náhrada pestré stravy. Nepřekračujte doporučené dávkování. Ukládejte mimo dosah dětí. Minimální trvanlivost vyznačena na obalu. Účelem informací zde uvedených není zvýšení spotřeby a výdeje produktů. Nevybízíme vás k nevhodnému, nestřídmému nebo neopodstatněnému užívání produktů. Vždy si pečlivě prostudujte příbalový leták, účinné látky a použítí produktů konzultujte s lékařem nebo lékárníkem.

Dostupnost: Skladem

6 Ostatních výrobků ve stejné kategorii: