Pouze osvědčený a kvalitní sortiment
Doprava nad 5 000 Kč bez DPH zdarma
Poradenství k produktům pro zákazníky

Magnesium treonát, 90 kapslí

1 199,00 Kč

Dostupnost: Skladem

Dr. Mercola Magnesium Threonate, vysoce efektivní forma hořčíku ceněná pro vysokou vstřebatelnost a využitelnost v mozku a pro buňky v těle. Magnesium treonát pomáhá synaptické plasticitě (s tím souvisí učení, paměť a kognitivní funkce), zvyšuje podle výzkumů obsah hořčíku v mozku o cca 15%, kam se ostatní formy hořčíku obtížně dostanou. Též hraje roli v procesu snižování stárnutí mozku.

Doporučujeme
Produkt, se kterým
máme výbornou
osobní zkušenost

Více informací

Pro koho je vhodné doplňovat hořčík?

V případě, že máte podezření na:pracovní stres

  • nadměrné stresové faktory (stres se podílí na vylučování hořčíku z těla, vysoký kortizol)
  • vysoký krevní tlak,
  • křeče v dolních končetinách,
  • migrénu, úzkost, podrážděnost, deprese,
  • srdeční choroby (naprosto klíčový pro kardiovaskulární zdraví, někteří lékaři podávají hořčík před některými operacemi),
  • nestabilní hladinu cukru v krvi,
  • nespavost
  • problémy s obezitou
  • osteoporózu
  • cukrovka (poku jste rezistentní na inzulín dochází k problému k ukládání hořčíku a začne jeho vylučování močí; nedostatek ovlivňuje produkci energie - vyčerpání hořčíku předchází inzulínové rezistenci)
  • syndrom neklidných nohou

Doporučený denní příjem iontů hořčíku je (což průměrně odpovídá 15 mmol Mg2+):Magnesium treonat

  • pro dospělého muže cca 400 mg
  • pro dospělou ženu cca 300 mg.

Pro muže starší 31 let platí cca 420 mg denně, pro ženy cca 320 mg denně.

Složení - 90 kapslí

3 veganské kapsle (2000 mg magnesia L-treonat) obsahují cca 144 mg esenciálního hořčíku

Magnesium L-treonát, mikrokrystalická a hydroxypropyl celuloza, askorbyl palmitát (vitamín C), kapsle (hyroxypropylmethyl celuloza)

Dávkování: 3 kapsle denně, 2 hodiny před spaním

Proč je hořčík důležitý pro naše tělo?

Hořčík je na 4. místě jako jeden z nejhojnějších minerálů v těle. Je důležitý pro cca 300 enzymatických reakcí v těle. Primárně se nachází v kostech. Též je důležitý pro mnohé fyziologické fuknce, přirozené detoxikační procesy a hraje roli v metabolismu a v proteinové syntéze. Je důležitý pro syntézu antioxidantu glutathionu. Zcela klíčovou roli hraje pro zdraví mozku.

Magnesium je králem mezi minerály, stejně jako vitamín D je králem mezi vitamíny.

Hořčík je zodpovědný za správné fungování základních metabolických procesů, mj. syntézy DNA, včetně replikace a svalovou kontrakci. Hraje zásadní roli při tvorbě energie, to co nazýváme ATP (adenosintrifosfát) je ve skutečnosti Mg-ATP. Nesmíme zapomínat, že většina biologických enzymů katalyzují stresovou reakci pomocí hořčíku.

Na co si dát pozor při konzumaci potravin?

Nezapomeňme Ze stravy bohaté na Mg2+ se vstřebá řádově 30-40%. Tedy při 350 mg dojde k využitelnosti cca 105 - 140 mg (5mmol Mg2+).

Mezi potraviny bohaté na magnesium mj. patří (pořadí podle obsahu hořčíku):

Potraviny (100 gramů) obsah hořčíku (mg):zdravá lednice

  • Mořské řasy, agar - 770 mg
  • Koriandr list (koření) - 694 mg
  • Dýňová semínka, sušené - 535 mg
  • Kakao, suchý prášek, neslazené - 499 mg
  • Bazalka - 422 mg
  • Lněné semínko - 392 mg
  • Semena kmínu (koření) - 366 mg
  • Para ořechy, sušené - 376 mg
  • Petržel - 372 mg
  • Mandlové máslo - 303 mg
  • Kešu oříšky - 273 mg
  • Syrovátka, sladká - 176 mg
  • Pórek - 156 mg
  • Kapusta, syrová - 88 mg
  • Špenát - 79 mg

Upřednostňuji výše uvedený seznam potravin a schválně neuvádím problematické zdroje, které v mnohých případech působí antagonisticky (tedy obsahují nadmíru minerálů, fytátů a dalších látek, které naopak hořčík blokují nebo přímo soutěží o transportní systémy v organismu). Je důležité upřednostnit potraviny z eko produkce - chemická hnojiva a pesticidy nepřispívají k optimálním hodnotám hořčíku v půdě.

Pro maximální potenciál doplňku s hořčíkem nekombinujeme s mlékem a ideálně bez potravin na seznamu níže. Magnesium totiž interferuje s fosforem a draslíkem:

  • Strava bohatá na fosfor (maso i drůbež, ořechy, mléko a luštěniny).
  • Strava bohatá na draslík (avokádo, banány, pomeranče, brambory, mléčné výrobky a vajíčka).

Některé další zdroje bohaté na hořčík, jak mnozí z vás tuší nemusí být vyhovující i ze zdravotního pohledu, proto je nemá smysl upřednostňovat:

  • káva
  • čaj
  • oříšky
  • luštěniny (fytáty, fosfor)
  • celozrné cereálie
  • mléčné výrobky (problematické kvůli obsahu vápníku - antagonista)
  • tofu (pokud jíte, tak se podívejte po fermentované verzi nigari - magnesium chlorid se používá v procesu výroby pro sražení sojového mléka)
  • kravské mléko (antagonista vápník - interference na svalové úrovni při svalové kontrakci)

Jak je to s biodostupností hořčíku v našem těle?Střevní trakt (GIT)

Doporučený denní příjem iontů hořčíku je pro dospělého muže cca 400 mg a pro ženu cca 300 mg, což v průměru odpovídá 15 mmol Mg2+.

Hlavním orgánem, kde se hořčík vstřebává je tenké střevo, též dochází k resorpsi i v tlustém střevě (dále GIT).

Ze stravy bohaté na Mg2+ se vstřebá řádově 30-40%. Tedy při 350 mg dojde k využitelnosti cca 105 - 140 mg (5mmol Mg2+).

Nesmíme opomenout, že na míru přijatých iontů z GIT má velký vliv složení stravy, hormonální vyváženost v našem organismu a v neposlední řadě stav střev (negativně působí chronické střevní záněty a další potíže).

Mezi některé faktory zvyšující resorpci iontů hořčíku patří:

  • Vitamín D (není na mysli prekurzor cholecalciferol), ale jeho aktivní metabolit kalcitriol (problematiku vitamínu D si můžete přečíst v článku zde); o tom, že skoro všichni nemáme optimální hodnoty vitamínu D není třeba psát (doporučuji biochemické vyšetření),
  • Parathormon (PTH) - podílí se na přeměně prekurzoru vitamínu D na aktivní formu a tím nepřímo pomáhá resorpci hořčíku,
  • Růstový hormon (HGH) - a jeho optimální hladiny,
  • Tyroxin - hormon štítné žlázy (T4) - folikulární buňky potřebují ke správné funkci jód (více není lépe),
  • Vitamín B6 - pyridoxin (rozpustný ve vodě, přirozený zdroj: játra, vepřové maso, makrely, vejce, špenát, avokádo, ořechy...).

Některé faktory, které snižují nebo blokují resorpci iontů hořčíku:

  • Strava extra bohatá na tuky a bílkoviny (důvodem je tvorba špatně vstřebatelných komplexů zabraňujících mj. zpětné resorpci),
  • Strava s vysokým obsahem iontů Ca a Zn (pozor na vyváženost stravy, vápník a zinek soutěží s ionty hořčíku a transportní systémy; tedy nejíst zinek spolu s hořčíkem, podobně nejíst vitamín C se selenem...),
  • Pozor na vlákninu (převaha vlákniny, uměle dodané - psyllium, nebo přirozené např. ze zeleniny; pozor na přílišné dodržování některých alternativních výživových stylů), též ovlivňuje zpětnou resorpci
  • Aldosteron (prekurzorem je cholesterol, souvislost s connovým syndromem, tedy pozor na nevhodný životní styl - stres, nadmíra tuků ve stravě...).
  • Medikace - pozor na antibiotickou rodinu aminoglykosidů (baktericidní antibiotika), některé imunosupresory, theofylin (respirační léčba), anfotericin B (širokospektrální antibiotikum na mykózy), chemoterapeutika a antibiotika blokují transport magnesia v ledvinách (TALH) - hlavně při dluhodobém užívání, digoxin (srdeční onemocnění)...
  • Diabetes, alkoholismus
  • Stres a vysoká hladina kortizolu (magnesium naopak pozitivně ovlivňuje hladiny kortizolu a též stimuluje produkci prekurzoru DHEA)

Regulaci exkrece iontů hořčíku mají na starosti ledviny. Je hodně faktorů, které donutí ledviny vylučovat hořčík, jedním z komerčně známých termínů je metabolická acidóza.

Nesmíme také zapomenout na fakt, že 60-70% iontů hořčíku se vyloučí stolicí, tedy záleží na stavu vašich střev při resorpci hořčíku (negativně působí - malabsorpční syndrom, celiakie, chronické střevní záněty, cystická fibróza a další).

Výhody produktu a co to je magnesium L-treonát (Magtein)?Magnesium treonát molekula

Magnesium L-treonát (MMFS-01 nebo-li Magtein™) je L-threonová kyselina zkombinovaná s hořčíkem Mg2+.

Magtein je jediná forma, která vykazuje schopnost prostoupit hematoencefalickou bariéru mozku.

Počáteční studie na zvířatech ukazují, že Magnesium L-treonát pomáhá udržovat zdraví neuronových buněk a zvyšuje neuronální plasticitu. 

Poslední randomizovaná dvojitě zaslepená studie (včetně kontroly placeba efektu) na lidech proběhla v srpnu 2016 (publikováno v Journal of Alzheimer's Disease). Magnesium L-treonát (MMFS-01) potvrdil potenciál při zlepšení kognitivních funkcí u starších lidí.

Magnesium L-treonát ukazuje ve studiích slibný potenciál pro:

  • zvýšení hladiny hořčíku v mozku
  • zlepšení krátkodobé i dlouhodobé paměti
  • stejně jako zlepšení prostorového vnímání a kognitivních funkcí.

Testy Dr. Liu ukazují, že magnesium L-treonát se po absorpci dostane lépe do mozku než ostatní formy magnesia a vykazuje tak nejlepší výsledky.Magtein graf

Znamená stáří opravdu automatickou ztrátu paměti?

Z výzkumu vyplývá, že Magtein výrazně pomáhá synaptické plasticitě (s tím souvisí učení, paměť a kognitivní funkce). Magnesium treonát zvyšuje podle dosavadních výzkumů obsah hořčíku v mozku o cca 15% tam, kde se ostatní formy hořčíku obtížně dostanou.

Různé sloučeniny hořčíku se významně liší v biologické dostupnosti, a tím jejich schopnosti zvýšit synaptickou plasticitu, která vede ke zvýšení paměti a kognitivních funkcí.

Ztráta synaptické plasticity mozku souvisí přirozeně se stárnutím (zapomínání, únava, neschopnost rychlé reakce a další). Pomocí správné formy magnesia lze podle vědců tento proces velmi zmírnit. Některá data na zvířecích modelech jsou ještě optimističtější. 

V roce 2015 team okolo profesora Guosong Liu (viz. níže) zkoumal pacienty od 50 do 70-ti let a došel k závěru, že suplementace magnesiem L-treonát napomáhá signifikantně snižovat proces stárnutí mozku.

Hořčík je pro mozek naprosto klíčový.Mozek

Hořčík přispívá k regulaci formování kritických spojení buněk v centru učení a paměti v mozku. Ionty hořčíku kontrolují elektrické iontové dráhy v šedých buňkách. Čím více signálů dokáží přenést tím je větší spojení a lepší paměť. 

Srovnání výhod magnesium L-treonátu (Magtein)

  • neobsahuje plnidla, barviva a konzervační látky (magnesium stearát), též non GMO
  • 2000 mg Magteinu v doporučené denní dávce (maximální dávka, která je dostupná v suplementech na trhu), 144 mg hořčíku s vysokou biodisponibilitou

Jaké formy hořčíku se používají v doplňcích?

  • Magnesium glycinát - chelátová forma hořčíku (běžně 14% elementárního hořčíku u Albionu magnesia je to 18%) - dobrá alternativa, nicméně ne tak efektivní jako L-treonát
  • Magnesium oxid - nechelátová forma vázaná na organickou kyselinu nebo mastnou kyselinu, obsahuje cca 60% elementárního hořčíku (vstřebatelnost cca 4%)
  • Magnesium chlorid/laktát - obsahuje cca 12% elementárního hořčíku, nicméně je efektivnější než magnesium oxid
  • Magnesium sulfát/hydroxid - typická laxativa, obsahuje cca 42% elementárního hořčíku
  • Magnesium karbonát/uhličitan hořečnatý - používá se též na překyselení žaludku, obsahuje cca 29 - 45% elementárního hořčíku
  • Magnesium taurát - kombinace hořčíku a aminokyseliny (taurine) 
  • Magnesium citrát - obsahuje cca 12% elementárního hořčíku, podobně je na tom magnesium aspartát (vstřebatelnost u obou je až 70%)
  • Magnesium orotát - cca 7% elementárního hořčíku z tablety
  • magnesium glukonát - cca 6% elementárního hořčíku z tablety (vstřebatelnost cca 56%)

Je nutné rozlišovat obsah elementárního hořčíku v tabletě a vstřebatelnost tohoto obsahu pro organismus. Hodnoty měření organických i anorganických solí hořčíků rozebírá např. tento článek zde.

Dr. Liu - pomohl vyvinout účinnou látku Magtein™Guosong Liu, M.D., Ph.D.

profesor Guosong Liu, M.D., Ph.D.

Dr. Liu je prezident a zakladatel Centra pro učení a paměti, School of Medicine, Tsinghua University, Peking, Čína a mimořádným profesorem Centra pro učení a paměti, University of Texas Austin.

MIT logoDr. Liu působil 10 let ve výzkumu MIT (Massachusetts Institute of Technology), posuzoval různé sloučeniny hořčíku a jejich schopnost zvyšovat hladiny hořčíku v mozku.


Různé sloučeniny hořčíku se významně liší v biologické dostupnosti, a tím jejich schopnosti zvýšit synaptickou plasticitu, která vede ke zvýšení paměti a kognitivních funkcí.

Dr. Liu přezkoumává biochemii a signalizační mechanismy, které vedly k tomuto novému vývoji kognitivních funkcí a vlivu hořčíku L-treonátu na Alzheimerovu chorobu na zvířecích modelech, stejně jako nedávnou studii o posouzení úrovně hořčíku u pacientů s Alzheimerovou chorobou.

Dr. Liu také pomohl vyvinout Magtein a molekulu hořčíku L-treonát. Magnesium L-treonát ukazuje ve studiích slibný potenciál pro:Magtein graf

  • zvýšení hladiny hořčíku v mozku
  • zlepšení krátkodobé i dlouhodobé paměti
  • stejně jako zlepšení prostorového vnímání a kognitivních funkcí.

Testy Dr. Liu ukazují, že magnesium L-treonát se po absorpci dostane lépe do mozku než ostatní formy magnesia a vykazuje tak nejlepší výsledky.

Dr. Liu též pracuje na hypotéze ukazující koleraci mezi nedostatkem hořčíku a výskytem Alzheimerovy choroby. Dle jeho zjištění pacienti s chorobou mají nízké hodnoty hořčíku.

Zpět na stránku s produkty

Upozornění:
Tento produkt byl uvedený na trh jako doplněk stravy. Produkt nemá schválené léčivé účinky a nejedná se o lék a není určen jako náhrada pestré stravy. Nepřekračujte doporučené dávkování. Ukládejte mimo dosah dětí. Minimální trvanlivost vyznačena na obalu. Účelem informací zde uvedených není zvýšení spotřeby a výdeje produktů. Nevybízíme vás k nevhodnému, nestřídmému nebo neopodstatněnému užívání produktů. Vždy si pečlivě prostudujte příbalový leták, účinné látky a použití produktů konzultujte s lékařem nebo lékárníkem.

Dostupnost: Skladem

6 Ostatních výrobků ve stejné kategorii: